Wartosci fabryczne lakieru to od 90 do 200 mikronów. 200-300 to "drugi lakier" a powyżej 300 to już szpachla
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Kupno Bmw serii 8 - recenzje ogłoszeń, rady przed zakupem. CZ.II
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
W fabryczne wartosci lakieru ponizej 120 mikrometrow bym nie wierzyl . Co innego po kilku latach eksploatacji.BMW Isetta 250. 1962
BMW E20 2002 Turbo 1974
BMW E9 3.0 CSL. 1973
BMW E3 3.0 SI 1973
BMW 2000 tii lux. 1971
BMW E21 323i 1980
BMW E26 M1 1980
BMW E24 633 CSI 1982
BMW E24 M6 1987
BMW E30 M3 1990
BMW E31 850 CSI 1994
BMW E36 318IS 1995
BMW E36 M3 3.2 1996
Polski Fiat 125p 1972
GAZ 69 1972
Komentarz
-
Komentarz
-
To ciekawe co piszesz. Moje nowe X5 (wrzesien 2013) ma miedzy 150 a 180 miejscami nieznacznie przekraczajac 200. Mierzylem moje 43 letnie 2000 tii i nigdzie nie przekracza 100, w mielu miejscach majac okolo 80. Rozmawialem na ten temat z Panem Tomaszem Pieta,o ktorym pisalem powyzej i powiedzial co napisalem...tymniemniej Twoje Ducato mnie zdumiewa. Ktory rocznik? Miernik masz sprawdzony? Tj.kalibrujesz go przed kazdym pomiarem?BMW Isetta 250. 1962
BMW E20 2002 Turbo 1974
BMW E9 3.0 CSL. 1973
BMW E3 3.0 SI 1973
BMW 2000 tii lux. 1971
BMW E21 323i 1980
BMW E26 M1 1980
BMW E24 633 CSI 1982
BMW E24 M6 1987
BMW E30 M3 1990
BMW E31 850 CSI 1994
BMW E36 318IS 1995
BMW E36 M3 3.2 1996
Polski Fiat 125p 1972
GAZ 69 1972
Komentarz
-
Przez chwile nie watpilem w prawdziwosc tego co piszesz. Zapytam Pana Piete o Twoje Ducato. Sam jestem ciekawy co na to powie.
Odpowiedz od Pana Tomasza Piety z Lowicza w sprawie lakieru:
Witam Panie Pawle,
Zdjęcia postaram się podesłać jak najszybciej a jeśli chodzi o grubość lakieru w przypadku nowych samochodów może tak być że warstwa lakieru oscyluje wokół 80 - 100 mikronów( japończycy malują tak cienko, na europejskich autach już jest lepiej od 100 do nawet 150 mikronów) ale nie ma to absolutnie nic wspólnego z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Nowe auta są przewidziane na 10 lat eksploatacji a potem idą na złom a przynajmniej tak powinno się z nimi dziać tymczasem wiadomo że jeżdżą dalej w
Polsce i we wschodniej europie. Grubość lakieru w przypadku nowych aut to tzw. kontrolowany proces starzenia się 'materiału'. Nie oszukujmy się, żaden z producentów nie robi dzisiaj aut których powłoka lakierowa jest przewidziana na powiedzmy 50 lat tak jak to było kiedyś kiedy liczyła się jakość produktu a nie ilość sprzedanych egzemplarzy. W przypadku starych aut kiedy technologia lakierowania nieco różniła się od dzisiejszej co również jest istotną sprawą, grubości lakieru były większe - od
160 do 180 mikronów. I teraz sprawa najważniejsza, 160 mikronów czy 80 w przypadku nowych aut jest to grubość całkowitej powłoki czyli w przypadku serii podkładu antykorozyjnego, podkładu, bazy i lakieru bezbarwnego a nie jedynie lakieru nawierzchniowego. Co za tym idzie. Po każdym intensywnym polerowaniu zmniejsza się grubość lakieru co w końcowym efekcie może prowadzić do przetarcia się do powłok podkładowych a co za tym idzie osłabienia odporności antykorozyjnej. Dlaczego? W przypadku
technologii lakierowania samochodów żaden produkt sam w sobie nie chroni przed korozją. Nawet najnowocześniejsze podkłady epoksydowe bez pokrycia lakierem nie wytrzymają zbyt długo. Jest to związane z ich budową i właściwościami chemicznymi. No i najważniejsza sprawa, nawet wartości około 160 mikronów niczego nie gwarantują co zresztą widać po starych autach które najnormalniej w świecie korodują. Jest to spowodowane dwoma sprawami. Po pierwsze stal z której zbudowane są auta koroduje sama w
sobie od środka i lakier ma tylko spowolnić ten proces, po drugie wartości antykorozyjne dla danych podwarstw powłoki lakierowej są tak wysokie że jest nieopłacalnym malowanie w ten sposób aut w fabryce. Dla przykładu podkład epoksydowy tworzy ochronę barierową przed korozją dopiero od 80 mikronów w górę czyli tyle ile jest całości warstw na nowych samochodach! Podsumowując FABRYCZNA POWŁOKA LAKIEROWA NIE MA ABSOLUTNIE ALE TO ABSOLUTNIE NIC WSPÓLNEGO Z JAKOŚCIĄ!!! Nie są to moje wymysły, to
wszystko zostało przebadane laboratoryjnie w komorach solnych, udowodnione naukowo, przetestowane i opisane. I jeszcze na koniec, wszyscy producenci marek egzotycznych i ekskluzywnych lakierują auta ręcznie właśnie dlatego że lakierowane w ten sposób auto ma powłokę najwyższej jakości. I nie są to wartości rzędu 80 czy 160 mikronów. Rolls kładzie na niektóre modele 9 warstw lakieru bezbarwnego czyli przy założeniu że dobry bezbarwny ma 60 mikronów z warstwy samego bezbarwnego jest 540
mikronów!!! A gdzie reszta? Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam serdecznie! TomekBMW Isetta 250. 1962
BMW E20 2002 Turbo 1974
BMW E9 3.0 CSL. 1973
BMW E3 3.0 SI 1973
BMW 2000 tii lux. 1971
BMW E21 323i 1980
BMW E26 M1 1980
BMW E24 633 CSI 1982
BMW E24 M6 1987
BMW E30 M3 1990
BMW E31 850 CSI 1994
BMW E36 318IS 1995
BMW E36 M3 3.2 1996
Polski Fiat 125p 1972
GAZ 69 1972
Komentarz
-
Bardzo prawdopodobne. Decyduja ksiegowi,a nie inzynierowie...BMW Isetta 250. 1962
BMW E20 2002 Turbo 1974
BMW E9 3.0 CSL. 1973
BMW E3 3.0 SI 1973
BMW 2000 tii lux. 1971
BMW E21 323i 1980
BMW E26 M1 1980
BMW E24 633 CSI 1982
BMW E24 M6 1987
BMW E30 M3 1990
BMW E31 850 CSI 1994
BMW E36 318IS 1995
BMW E36 M3 3.2 1996
Polski Fiat 125p 1972
GAZ 69 1972
Komentarz
-
Ameryki nie odkryję ale... od starej daty lakiernika słyszałem, że różne marki mają różnej grubości powłoki i w rożnych miejscach karoserii też nie jest ona taka sama. Różnice mogą być też między autami starymi a nowymi bo inna technologia była kiedyś a inna dziś.
Komentarz
-
-
Odpowiedz od lakiernika Pana Tomasza Pieta:
Witam Panie Pawle,
Zdjęcia postaram się podesłać jak najszybciej a jeśli chodzi o grubość lakieru w przypadku nowych samochodów może tak być że warstwa lakieru oscyluje wokół 80 - 100 mikronów( japończycy malują tak cienko, na europejskich autach już jest lepiej od 100 do nawet 150 mikronów) ale nie ma to absolutnie nic wspólnego z zabezpieczeniem antykorozyjnym. Nowe auta są przewidziane na 10 lat eksploatacji a potem idą na złom a przynajmniej tak powinno się z nimi dziać tymczasem wiadomo że jeżdżą dalej w
Polsce i we wschodniej europie. Grubość lakieru w przypadku nowych aut to tzw. kontrolowany proces starzenia się 'materiału'. Nie oszukujmy się, żaden z producentów nie robi dzisiaj aut których powłoka lakierowa jest przewidziana na powiedzmy 50 lat tak jak to było kiedyś kiedy liczyła się jakość produktu a nie ilość sprzedanych egzemplarzy. W przypadku starych aut kiedy technologia lakierowania nieco różniła się od dzisiejszej co również jest istotną sprawą, grubości lakieru były większe - od
160 do 180 mikronów. I teraz sprawa najważniejsza, 160 mikronów czy 80 w przypadku nowych aut jest to grubość całkowitej powłoki czyli w przypadku serii podkładu antykorozyjnego, podkładu, bazy i lakieru bezbarwnego a nie jedynie lakieru nawierzchniowego. Co za tym idzie. Po każdym intensywnym polerowaniu zmniejsza się grubość lakieru co w końcowym efekcie może prowadzić do przetarcia się do powłok podkładowych a co za tym idzie osłabienia odporności antykorozyjnej. Dlaczego? W przypadku
technologii lakierowania samochodów żaden produkt sam w sobie nie chroni przed korozją. Nawet najnowocześniejsze podkłady epoksydowe bez pokrycia lakierem nie wytrzymają zbyt długo. Jest to związane z ich budową i właściwościami chemicznymi. No i najważniejsza sprawa, nawet wartości około 160 mikronów niczego nie gwarantują co zresztą widać po starych autach które najnormalniej w świecie korodują. Jest to spowodowane dwoma sprawami. Po pierwsze stal z której zbudowane są auta koroduje sama w
sobie od środka i lakier ma tylko spowolnić ten proces, po drugie wartości antykorozyjne dla danych podwarstw powłoki lakierowej są tak wysokie że jest nieopłacalnym malowanie w ten sposób aut w fabryce. Dla przykładu podkład epoksydowy tworzy ochronę barierową przed korozją dopiero od 80 mikronów w górę czyli tyle ile jest całości warstw na nowych samochodach! Podsumowując FABRYCZNA POWŁOKA LAKIEROWA NIE MA ABSOLUTNIE ALE TO ABSOLUTNIE NIC WSPÓLNEGO Z JAKOŚCIĄ!!! Nie są to moje wymysły, to
wszystko zostało przebadane laboratoryjnie w komorach solnych, udowodnione naukowo, przetestowane i opisane. I jeszcze na koniec, wszyscy producenci marek egzotycznych i ekskluzywnych lakierują auta ręcznie właśnie dlatego że lakierowane w ten sposób auto ma powłokę najwyższej jakości. I nie są to wartości rzędu 80 czy 160 mikronów. Rolls kładzie na niektóre modele 9 warstw lakieru bezbarwnego czyli przy założeniu że dobry bezbarwny ma 60 mikronów z warstwy samego bezbarwnego jest 540
mikronów!!! A gdzie reszta? Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam serdecznie! TomekBMW Isetta 250. 1962
BMW E20 2002 Turbo 1974
BMW E9 3.0 CSL. 1973
BMW E3 3.0 SI 1973
BMW 2000 tii lux. 1971
BMW E21 323i 1980
BMW E26 M1 1980
BMW E24 633 CSI 1982
BMW E24 M6 1987
BMW E30 M3 1990
BMW E31 850 CSI 1994
BMW E36 318IS 1995
BMW E36 M3 3.2 1996
Polski Fiat 125p 1972
GAZ 69 1972
Komentarz
Komentarz